רויאל מדידות

מודד מוסמך זמין עכשיו!

אורתופוטו צילום אוויר

מי שאינו מגיע מתחום המדידות ככל הנראה לא יכיר את המונח אורתופוטו. מדובר על מונח שלקוח מתחום זה, הוא מתאר דרך מדידה פופולארית ונפוצה. כפי שאתם יכולים להבין ישנה חשיבות לביצוע מדידות מדויקות ככל האפשר, הבחירה במדידה באופן הזה מיישמת זאת. אז מהי דרך המדידות הזו? מהם היתרונות שלה? מתי הכי כדאי לבחור דווקא בה?
אורתופוטו צילום אוויר

☑️ שירותי אורתופוטו צילומי אוויר

☑️ מיפוי צילום אווירי מדויק

☑️ מודד מוסמך לפיענוח תצלומי אוויר

☑️ זמינות מידית ומחירים הוגנים.

☑️ למחיר עבור אורתופוטו צילום אוויר:

חייגו עכשיו 077-9967404 📞

אורתופוטו מה זה?

אז לפני שנכנס אל תוך עובי הקורה, חשוב שתכירו את שיטת המדידה הזו על בוריה. המון מודדים מוסמכים בוחרים בשיטת המדידה הזו מכיוון שהיא מביאה איתה פלוסים רבים. אופן המדידה הזה אינו מתבצע על השטח כפי שמתבצעות שיטות מדידה אחרות.

המדידות בשיטה הזו מבוצעות באוויר על ידי צילומים אנכיים ומיושרים המאפשרים לראות את הקרקע מגובה רב. בשטח משתמשים ברחפנים כדי להטיסם מעל השטח אותו צריך למדוד, דבר שמאפשר לקבל תמונת מצב מדויקת.

לאחר שמקבלים את התצלומים אפשר לנתח אותם, ולהבין בדיוק מהו גודל השטח בצורה האמינה ביותר. לא סתם כל מודד מוסמך בעידן הנוכחי בוחר לבצע מדידות של השטחים באמצעות אורתופוטו.

מה זה אורתופוטו
מה זה אורתופוטו

באילו מקרים משתמשים במדידה מהאוויר?

בעבר צילום אווירי מרחפן היה מומלץ רק כאשר היה צריך למדוד שטחים נרחבים. אך כיום ניתן להגיד כי מודדים מקצועיים מבינים כי שימוש בשיטת המדידה הזו הוא הכי כדאי.

אורתופוטו מביא איתו פלוסים רבים, מה שגם ההפעלה של הרחפן ושל אמצעי המדידה השונים אינה מורכבת. גם אנשי מדע עושים שימוש בשיטת המדידה הזו כדי לקבל מידע על מדעי כדור הארץ.

בו בזמן הרשויות העירוניות מבצעות צילומים מהסוג הזה כדי לתכנן את הפיתוח העירוני בצורה טובה. אורתופוטו זוכה לפופולאריות גבוהה בשנים האחרונות, נדמה כי המון אנשי מקצוע נותנים לו תיעדוף.

לא מן הנמנע כי גם במקרה שלכם יהיה נכון לבחור בשיטת המדידה המקצועית הזו.

לא כל מודד מוסמך ידע לבצע אורתופוטו

צריך לשים את הדברים על דיוקם, ביצוע אורתופוטו זה אינו דבר של מה בכך. ישנם מודדים מנוסים שמבצעים מדידות עם ציוד מדידה מיושן אותו הם מכירים. השימוש ברחפן יחד עם אמצעי מדידה מתקדמים אינו רלוונטי לכולם, בטח למודדים המשתייכים לדור הישן.

מיפוי פוטוגרמטרי באמצעות רחפנים / כטבמ"ים ידרוש מן הסתם הבנה בכל מיני פרמטרים טכניים לקבל התמונה הרחבה. לפיכך אם החלטתם לבצע מדידה באופן הזה, חשוב שתבחרו את האיש הנכון לביצוע המשימה.

אדם שמתמחה בתפעול של רחפנים, וידע איך להביא את התוצאות הנכונות בשבילכם. חובה לשמוע המלצות מלקוחות מרוצים שכבר קיבלו שירותי מדידה מאותו מהנדס מדידות. הכי חשוב שבזכות אורתופוטו תקבלו את תמונת המצב הכי מדויקת שרק אפשר לקבל.

פיענוח תצלומי אוויר אורתופוטו
פיענוח תצלומי אוויר אורתופוטו

כך מבצעים פענוח תצלומי אוויר לשם מדידה

פענוח תצ"א ידרוש היכרות מקדימה עם מפות צילום אווירי ועם האופן בו קוראים אותן. בו בזמן ישנה חשיבות גבוהה להכיר את השטח בו מתבצעת המדידה עצמה. כך תוכלו לקחת בחשבון כל מיני משתנים שמשפיעים במידה מסוימת על המדידה.

חובה לשקלל את כל הגורמים שעשויים להשפיע במידה מסוימת על הנתונים המתקבלים. לאחר ביצוע המדידה וקבלת מפת הצילום האווירי אפשר יהיה לבצע חישובים מדויקים. אורתופוטו מבוסס על כל מיני נוסחאות מתמטיות קבועות שאותן מחשבים בעת חישוב השטח.

בזכות הצילום ויחד עם אותן נוסחאות מתמטיות תוכלו לקבל תוצאות מדידה מדויקת. ישנם מודדים שחוזרים על המדידה פעמיים כדי לוודא את אמינותה ואת תקינותה.

מה מבדיל בין צילומי אוויר לבין אורתופוטו?

עשויים להתעורר עיוותים רבים בקנה מידה בעת ביצוע תצלומי אוויר סטנדרטיים. תצלומי אוויר לא נועדו לשם מדידה, לכן החשיבות לדיוק שלהם הינה נמוכה. כל עוד הם מספקים תמונת מצב שקרובה למציאות, ניתן יהיה להשתמש באותם תצלומים.

מה שמבדיל בין אותם תצלומים רגילים לבין אורתופוטו זה הדיוק, בתצלומי אוויר לשם מדידות חשוב לדייק בכל פרט. כל עיוות קטן עשוי לגרום לכך שהמדידה עצמה לא תהיה אמינה, לכן תצטרכו לחזור עליה בשלב מסוים.

מפענח תצלומי אוויר שהם גם מודד מוסמך אמור להבין בדיוק מהו הגודל של השטח הניצב מולו. אחרת תתקשו לנצל את הבחירה באפשרות הצילום הספציפית הזו.

צילומי אורתופוטו
צילומי אורתופוטו

מהם היתרונות של צילומי אורתופוטו?

  • ביצוע מדידות מדויקות – היתרון הבולט של מדידה בשיטה הזו הוא הדיוק המרבי שלה. בשונה משיטות מדידה אחרות שעשויות לזייף מעט, כאן הממצאים יהיו מאוד מדויקים. אורתופוטו הפכה להיות לשיטת המדידה המועדפת מכיוון שהיא מביאה איתה תוצאות שאי אפשר להתכחש אליהן.
  • תוצאות מדידה על המקום – פענוח תצלומי אוויר לוקחים זמן, אך באופן עקרוני אורתופוטו מספק תוצאות מהירות יחסית. לא יהיה עליכם להמתין תקופה ארוכה עד שתבינו בדיוק מהו הגודל של השטח אותו מדדתם. את הממצאים ניתן יהיה להגשים לרשויות המקומיות, לקבלנים או לכל מי שצריך להיות מאורע בהם.
  • כיסוי שטחים נרחבים – מעוניינים לבצע מדידה של שטח נרחב? קשה מאוד לבצע מדידות באופן פיזי ככל שהשטח יהיה גדול יותר. המודדים מצידם יצטרכו להשקיע מאמץ רב על מנת לכסות את השטח כולו מבלי לפספס אף פרט. אורתופוטו זוהי שיטת מדידה נפוצה שמכסה שטחים גדולים במיוחד.
  • מגוון רחב של שימושים – לאחר ביצוע מדידה באופן הזה, ניתן יהיה להשתמש בתוצאותיה למגוון רחב של שימושים ונסיבות. יש כאלה שיעשו שימוש בתוצאות כדי להתחיל בנייה או לקבל היתרי בנייה. מיפוי פוטוגרמטרי של צילומי אורתופוטו אפשרי גם לשם חוות דעת מומחה לבית משפט.
  • עלות כספית משתלמת – העלות הכספית של המדידה תקבע רק לאחר שבוחנים את המשתנים בשטח. אך ניתן להגיד שבשטחים נרחבים ישנה עדיפות לבצע מדידות אוויריות בהיבט הכלכלי. מדידות אורתופוטו יהיו עדיפות כי הן גם יביאו איתן הוצאה כספית שאפשר יהיה לעמוד בה.

זהו המחיר של הזמנת אורתופוטו

כפי שאתם בוודאי מבינים המחיר של מדידות אורתופוטו יכול להיות מושפע מאלמנטים רבים. הצעת המחיר הראשונית לא בהכרח תהיה הצעת המחיר הסופית אותה תקבלו.

בשטח יכולים להתגלות פרמטרים שיעלו את המחיר או יורידו אותו בהדרגה. אנו מציעים לכם להבין היטב את הצעת המחיר, ולראות כי מדובר על הצעה הגיונית ביחס לתמורה.

המחיר של מדידות אורתופוטו ינוע בין 3,500-15,00 ש"ח, תלוי בגודל השטח שצריך למדוד וכדומה. לעיתים נדרשת יותר ממדידה אחרת כדי לקבל את התוצאות הכי מדויקות ואפקטיביות.

אל תשכחו כי גם המיומנות של כל מודד מוסמך תשפיע מן הסתם על הצעת המחיר אותו תקבלו. חשוב להדגיש כי המחיר הוא רק נדבך אחד מיני רבים, אל תיתנו לו לקבוע בשבילכם לאיזו חברה תפנו.

רויאל מדידות – מומחים בביצוע מדידות אורתופוטו!

רוצים לבצע מדידות מהאוויר לחלקת שטח שבבעלותכם? המידע שתקבלו אודות השטח הוא זה שיאפשר לכם לעשות את הבחירות הנכונות.

הפקת אורתופוטו זוהי המומחיות שלנו בחברת רויאל מדידות. נשמח לתרום לכם מהידע ומהניסיון שצברנו לאורך 15 שנות הפעילות של החברה.

המכשור בו אנו משתמשים הינו מתקדם, כך שתמונת המצב שתקבלו תהיה נכונה ואמינה. את שירות המדידות שלנו ניתן לקבל בכל הארץ – ללא יוצא מן הכלל.

5/5 - (36 דירוגים)

מאמרים נוספים